środa, 27 czerwca 2012

Szydełkowo

Od dłuższego czasu niestety nic nie pisałem ale to wszystko z przyczyny, o której przeczytasz za moment. Otóż od ponad 2 miesięcy pracowałem nad własnym projektem sklepu internetowego w Haskellu. I... udało się! Oto jest szydełkowo! To moje pierwsze komercyjne i tak zawaansowane dzieło w Haskellu. Ale nie tylko ono jest pierwsze w moim życiu, również jest to moja pierwsza firma i moje pierwsze produkty. Znajdziesz tam sporo ręcznie wykonywanych rzeczy - rzeczy naprawdę robionych z pasji. Tak jak cały sklep w Haskellu. A przecież mogłem wykorzystać gotowe i darmowe rozwiązania. Tak, mogłem zrobić prościej ale pasja zwyciężyła. Niektórzy powiedzą, że wynajduję drugi raz koło, ale to nie prawda. Czy nie lepiej mieć 2 koła do wyboru i wybrać to lepsze? Ja właśnie chciałem być przede wszystkim lepszy, stworzyć coś co spodoba się ludziom dużo bardziej niż wszystko inne. Czy mi się udało? Sprawdź sam. Ja głęboko wierzę, że tak. A teraz parę słów o technikaliach:
  • wykorzystałem serwer http o nazwie Snap
  • wysyłanie e-maili odbywa się za pomocą HaskellNet
  • captcha generowana jest dzięki bibliotece hs-captcha
  • wykorzystałem nierelacyjną bazę danych
Jeżeli chodzi o możliwości sklepu to póki co zrobiłem to co uznałem za minimum, czyli:
  • dodawanie/edycja/usuwanie produktów
  • automatyczne tworzenie miniaturek
  • dodawanie/edycja/usuwanie newsów
  • obsługa zamówień
  • obsługa koszyka
  • generowanie wydruków z pomocą latexa
  • obsługa produktów indywidualnych - klient sam tworzy produkt na zasadzie prywatnej rozmowy poprzez sklep z jego obsługą i akceptacji wyceny. Taki produkt ląduje na jego osobistej liście produktów i w każdej chwili może go dodać sobie do koszyka.
Sklep i firmę mam zamiar dalej rozwijać i na pewno jeszcze nie jedno usłyszycie. Tymczasem zapraszam do zakupów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz